onsdag 18 november 2009

AR World Championchip 2009

Jejje då kommer äntligen lite bilder.=) Ja vad ska jag säga, det har varit en riktigt rolig resa så klart!!=)
Man har fått många nya vänner. Dock som sag blev jag lite sjuk på slutet. Vädret där är inte riktigt vad vi här uppe är vana vid. Känndes som att jag frös större delen av tiden. Ända gången jag inte frös var när jag sov. Hade sådan varm och skön sovsäck:). Men vissa dagar gassade solen och man satt och hade varmt fast man bara hade linne på sej. Det påminner mej lite om Cham på våren. kan variera mellan -20 och +20. Jag hade som sagt inga förväntningar när jag åkte. Så kan ju inte säga att jag blev besviken. Däremot tycker jag inte att man kan jämföra denhär tävlingen med när den var i sverige/norge 06. Då var allting mycket bättre planerat och organiserat. Det fanns inte riktigt någon struktur över va man skull göra och vilken plats man kulle befinna sig på. Och dåligt också med info om tävlinge till oss volontärer. Ochdet gjorde ju det hela svårt för de tävlande som hela tiden kommer fram och frågar oss saker. Reglerna var också en brist. Ingen visste när de gått i mål vilken placeing de hade.

Jag vistades mestadels av tiden på TA na (transitions area). Dit de kommer in för att byta från t.ex cyling till löpning. Shecka in och shecka ut de tävlande. Ja det är två ord mn definitivt kan efter tiden där nere..:D Sömn blev en bristvara eftersom lagen kom in dygnet runt till växling, måste någon hela tiden vara vaken.

Vi hann med en del saightseeing också. Det finns så många små söta byar! Jag skulle kunna ha ett hus i någon av dom. Där kan et ng inte finnas nåt som heter stress. De måste bli gamla där. Jah det skulle vara kul.. I min C-uppsats. Att åka till en sådan där liten by och interljuva dom och se hur pass bra hälsa de har jämfört t.ex. med de som bor i stholms innerstad. Kan tänka mej att de är en viss skillnad. aja me iaf. Landskapet där är fint även fast jag inte såg några riktiga berg. Apelsinträd, fikonträd, vindruvor och oliver fanns i mägder. Ja skulle jag bo där skulle jag inte behöva köpa någon mat..:D Jag skulle palla en massa fikon:D Fast enligt portugisisk lag kan man tydligen bli dömd för fruktpallning så kanske inte så populärt..:-D

Ja vad ska jag annat nämna. Man har träffat en massa underbara människor och det är ju människorn man bäst kommer att minnas. Ska åka och hälsa på alla sedan när jag reser jorden runt I promise:-) Bankett blev det på lördag också. Helt ok I gess men såklart inte lika bra som på VM 06. Och inte änns lika bra som i åre. Men den baketten var ju helt klart den bästa jag varit på!! jepp jepp nu följer lite bilder.

Danska teamet träffade jag redan på flygplatsen. Och en kille från costa rica.


Första kvällen. Middag med the guies! Nick och Jan.


Lördag, racemöte! Jan, jag och Kaston.


Mitt favoritteam!! Team greenland. Gillar skarpt deras fina näsor som de bar under hea tävlingen.

Jan, Gareth, och Mougnir=)


Jag under söndagen, då gick race starten. Eller för racet kanske vi ska kalla det. Den riktiga tävlingen drog igång på måndag morgon.


De som inte behärskade att åka inlines fick åka nån typ av sparkcykel. Ja de var inte så lätta att ta sig fram på..


Mitt danska favoritlag in till växling.


Här ha vi det svenska laget SMS som jag för övrigt har döpt om till PMS :P



Jan och Richard ja deär ju för coola domdär två=)



De två svenska lagen FJS och Explore.


Jag uppe i min favorestaurang!! =)


Ja här sov vi första racedagen. Trendigt skolgolv. Med en massa snarkande multisportare:-)


Måndagen! Här går starten!



Firning ingick också i tävlingen. Såg ju sååå roligt ut:) De firade ner sig i en canyon och sedan väntade canyoing:).


Även klättring fick e ta si an. Jag fick också klättra för övrigt. Ucsh va ovant det känndes var sålänge sedan jag klättrat. Säkert 5år sean sist!!


Transition area 7!! Jepp här tillbringade jag nästa två dygn!!


Såna här paddlade de runt i:-)

Maaat!! Å vilken fröjd det var att se dom äta. Vilken glädje. De var som små barn på julafton=).


JaaaH tro det eller ej men jag smakade faktist!!!!


Här susas det fram på inlines=)


Min favorit i team grönland:-)


Jesss. Jag hittade lunch:-) Och en väldigt god sådan också. Fikon och vindruvor mums. Jag ska plantera ett fikonträd här hemma har jag bestämt:)
Filipe my new portugisien daddy:-)


Cilla The vegetarian pigeater..:D

The "pinkgirl" från brasilien. Hon var cool hon.


Martina Höök från svenska Lundhags. Lundhags gjorde riktigt bra i från sig och slutade på en fiin fin 3e plats!! GRATTTIS


Här sovs det hejvilt. Man blir trött av att tävla fem dygn...


Denhär bilden fick jag av fotografen Togumi på mail idag. Han hade tjuvfotat i smyg utan att jag märkt det.

Denhär bilden gillar jag skarpt. Är en av mina bästa bilder. Tycker den förmedlar en bra känsla som jag lyckats fånga.

Surfare fanns det gott om på stränderna. Åhh jag blev sååååååååå sjukt sugen på att surfa!!
Nästa gång ska jag åka på surf semester och lära mej surfa!!!


Här var det najs. Ute på udden där sista checkpointen låg.

Sista checkpointen!

Kaston. Här har jag lyckats fånga hans känsla! Life is great, no worries!


Målgång så underbart=)


Jan har fått varmt och tar sig ett svalkande bad bland de stora härliga vågorna.


Franska ertips efter målgång. Åh viken känsla det måste vara!!


Här har vi ännu ett lyckligt lag efter målgång=)


Och så mitt favorit lag förståss:-)


Jaaah hur najs som helst eller hur Tror jag ska skaffa mej ett hur här när jag blir stor. Så kan jg åka hit på surf weekends=) Man blir ju så lycklig och glad av det stora blå havet med en massa vågor. Men såklart slår det ju inte lyckan man upplever i Cham me iaf=)

Champagne=)


Hmmmmm.... To much drinkig???? :-P

4 kommentarer:

  1. Såg ju inte alls tråkigt ut... Nästa år ska jag ta mig F-N vara med...som tävlande...eller åtminstone support...;) Firning är för övrigt rätt skönt...och tok lätt...=) Firande mig första gången någonsin när vi va i Ryssland...=)

    SvaraRadera
  2. Det där såg ju heltrevligt ut. :)
    Jag vill också åka till Portugal... eller Hawaii :)

    SvaraRadera
  3. Ville bara påpeka att de klassiska sinnena är ju Syn, Hörsel, Smak, Lukt och Känsel (istället för talförmåga), men det gjorde det i och för sig lättare för mig att välja när talförmåga fanns som alternativ.

    SvaraRadera
  4. Näe det var nog inte alls så pjåkigt. Ni får hänga med nästa år vettja:-)

    hmm aha trodde talförmåga va ett sinne. hmm okey känsel e väl också ett sinne.. då har vi 6 sinnen:)

    SvaraRadera