tisdag 9 september 2014

När det inte blir som jag tänkt.


När det inte blir som jag tänkt. 
Då sitter jag och räknar dagarna tills snön faller,
 och ljuset i mitt hjärta slocknar. 
Jag tänder ett ljus ,
och låter skeppet sjunka. 
När ljuset blir till mörker och hjärtat ger upp. 
Då sjunger jag från hjärtat och vet att jag inte är ensam.

När det inte blir som jag tänkte, 
när jag ligger ensam och fryser, 
och  ingen att hålla i hand. 
När mina vingar har trillat av och jag inte kan flyga,
 när min gyllene hud blir grå och livet går emot. 
När mina ben inte längre orkar gå. 
Då dansar jag i månskenet tills månen trillar ner,
 och vet att jag inte är ensam.

 När livet inte blir som jag tänkte,
 när jag fryser trots din närvaro, 
när du inte längre ler mot mig,
när dina samtal har tystnat,
då skriver jag från hjärtat och vet att jag inte är ensam.

/ Cilla Eriksson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar