fredag 24 september 2010

Ditt peronliga varumärke.

Så heter boken som jag har läst ut idag faktist. Den handlar om retorik, och att marknadsföra sig på rätta sättet. Mycket givande faktist. Tror jag är rätt bra på retorik faktist, eller bra är jag inte men jag har en ok grund att börja från, vad jag fått höra iaf:-) Det är ju faktist något av det viktigaste om man vill lyckas som företagare. Tänk dej att det finns 10 stycken i en stad som gör samma sak som du vill göra. Vad är det som kommer att avgöra vem som får flest kunder? Joh det är hur du använder dig av retorik och marknadsföring. Kan du genom din retorik väcka ett intresse av nyfikenhet, få fram förtroende, ödmjukhet, kunskap, och assosiation med det menar jag att människor måste kunna assosiera det du erbjuder till dem själva. Då tror jag att man har kommit väldigt långt. Har du däremot en massa kunskap men inte lyckas med din retorik och marknadsföring så kommer du ingenstans.

Det är lustigt faktist vilka små knep företag tar till för att öka sin omsättning. Ta t.ex. musli det är ångpressade fullkorn.. Går inte att göras på så himla många olika vis. Men vips sätter de Charlotte Kalla eller Carolina kluft på paketet och vad händer? Joh nu är det inte längre bara ångpressade fullkorn i paketet nu är det styrka, snabbhet och vinnarinstinkt i paketet också! Vips så går siffrorna uppåt.

Jag läste om olika kända tal också. Det är fachinerande tycker jag vad man kan göra genom att prata och formulera sig på olika sätt. Detta är något jag vill lära mej allt om. Jag kanske skulle plugga lite retorik? hm det är ju definitivt något jätteviktigt som jag kommer behöva.

Så idag har jag tillägnat mej ny kunskap det känns bra:-)
Imorgon ska jag jobba och på söndag. Det blir kul har ju inte jobbat med något sånthär förut så det blir en helt ny erfarenhet för mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar